آیا روغن هیدرولیک یخ میزند؟

انواع روغن کمپرسور
روغن کمپرسور
دسامبر 2, 2020
آیا روغن هیدرولیک فرمان نیاز به تعویض دارد؟
آیا روغن هیدرولیک فرمان نیاز به تعویض دارد؟
دسامبر 16, 2020

آیا روغن هیدرولیک یخ میزند؟

آیا روغن هیدرولیک یخ میزند؟

آیا روغن هیدرولیک یخ میزند؟

آیا روغن هیدرولیک یخ میزند؟

روغن های صنعتی و منجمله روغن هیدرولیک مثل آب یخ نمیزنند ولی در سرما ویسکوزیته آنها افزایش یافته و سفت میشوند همانطور که مثلا عسل در یخچال سفت بوده و از شیشه خود خارج نمیشود ولی در دمای معمولی روان است و اگر شیشه آنرا برگردانیم به آرامی از شیشه خود خارج میشود . کمترین درجه حرارتی که روغنهای صنعتی و منجمله روغن هیدرولیک روان هستند توسط دستگاهی بنام دستگاه پور پوینت مشخص میگردد و به آن درجه حرارت ، نقطه ریزش میگویند.

بعنوان مثال نقطه ریزش روغن هیدرولیک یهران درفش46 منفی 27 درجه سانتیگراد میباشد به این معنی که این روغن تا دمای منفی 27 درجه روان است و در دمای کمتر از منفی 27 درجه سانتیگراد سفت شده و دیگر روان نیست.

در قسمتی از سایت در متنی که با عنوان روغن هیدرولیک گذاشته شده توضیحاتی در مورد خوردگی و آب به شرح زیر شده که زائد است و باید حذف گردد : سالانه هزینه های زیادی صرف خسارت های ناشی از خوردگی و راه های جلوگیری از آن می شود. مهندسی خوردگی کاربرد دانش و فن یا هنر جلوگیری و کنترل خسارت های ناشی از خوردگی به طور اقتصادی و مطمئن است. با توجه به ماهیت محیط خورنده، میزان آلیاژها، سازه ها و روش های جلوگیری از آن ها متفاوت است.

با پیشرفت صنایع از قرن 19 به بعد مساله خوردگی اهمیت ویژه ای پیدا کرده و به دلیل جنبه های اقتصادی مساله توجه مسئولان را جلب کرده است. نتایج ارزیابی های به عمل آمده در برخی از کشورهای صنعتی پیشرفته نشان می دهد که زیان های مالی ناشی از پدیده خوردگی سالیانه رقمی در حدود 4-5 درصد تولید نا خالص ملی می باشد.

اغلب صنایع کم و بیش به آب احتیاج دارند که این آب می تواند از هر نوع آب طبیعی تامین شود. از آنجایی که غالبا مصرف آب در صنایع زیاد است لذا قیمت و دسترسی به آن مهم می باشد.

به دلیل گران بودن آب شهر آبی که دارای خوردگی مشخصی باشد ترجیح داده می شود مواردی که برای آبهای صنعتی مورد بررسی قرار گیرند عبارتند از:

1- مواد معلق جلبک ها و میکروب ها

2- اسیدیته یا قلیائیت آب

3- مواد معدنی

4-آهن

5-گازهای موجود در آب

6-خورندگی آب

کنترل صحیح ترکیب شیمیای مشکلات خوردگی و رسوب دهی را به حداقل می رساند. خوردگی فلزات بستگی زیادی به کیفیت فیزیکی و شیمیایی آب دارد. از جمله پارامتر های مهم در این ارتباط هدایت الکتریکی آب، pH، غلظت و نوع نمکهای موجود در آب و مسائل رسوب گذاری ناشی از این عوامل می باشند.

زمان تعویض روغن هیدرولیک

تعویض روغن هیدرولیک فواصل زمانی مشخصی ندارد ، اما با چک کردن روغن می توانید بسته به تعدادی از عوامل در هنگام تغییر آن متوجه شوید که در زیر توضیح خواهیم داد. مراقب باشید هرگز برای تغییر روغن دو نوع روغن هیدرولیک مختلف را با یکدیگر مخلوط نکنید ، زیرا روغن ها از نظر ویسکوزیته و سایر عوامل متفاوت هستند.

  • روغن سوخته، تیره و مات شده باشد.
  • کارایی نداشته باشد.
  • بوی سوختگی بدهد.
  • درون پمپ روغن حالت کف داشته باشد.
  • با افزایش شدید گرانروی مواجه شده باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید روغن هیدرولیک مناسب میتوانید با شرکت بازرگانی رجال تماس بگیرید و از راهنمایی و تجربه ای مشاورین این شرکت بهره ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!