روغن صنعتی عملیات حرارتی
روغن صنعتی عملیات حرارتی
دسامبر 10, 2019
روغن صنعتی ترانسفورماتورها
روغن صنعتی ترانسفورماتورها
دسامبر 10, 2019

روغن صنعتی محافظ

روغن صنعتی محافظ

روغن صنعتی محافظ

روغن صنعتی محافظ چیست؟

روغن صنعتی محافظ: امروزه مشاهده می‌شود که شرکت ‌های متعددی اقدام به تولید و ارائه روغن های محافظ نموده اند؛ حال در این بین سوالی که ممکن است برای افراد پیش بیاید این است که به طور کلی روغن محافظ چه می باشد؟ توجه داشته باشید که روغن های محافظ به روغنی گفته می‌ شود که از آن جهت محافظت قطعات آهنی در مقابل زنگ زدگی استفاده می شود. همچنین از این روغن می توان به منظور جلوگیری از خوردگی قطعات و پروفیل های آهنی و غیر آهنی در مراحل انبار داری و حمل و نقل استفاده نمود. حال با وجود اینکه برند های بسیار متعددی اقدام به تولید و عرضه این نوع روغن نموده اند لازم است مشتریان عزیز در هنگام تهیه آن به ویژگی های این محصول توجه داشته باشند تا بتوانند بهترین نوع آن را خریداری کند؛  زیرا طبیعتاً هر چه کیفیت و مرغوبیت این روغن بالاتر باشد کارایی آن نیز بیشتر خواهد بود.

مهمترین ویژگی های روغن های محافظ

روغن هاي محافظ ، محافظت بسیار بالایی از سطوح فلزی در مقابل خوردگی و زنگ زدگی می کنند و با آغشته کردن قطعات به این روغن با خیال راحت مي توان قطعات آهنی و غیر آهنی را انبار کنند. همچنین توجه داشته باشید از دیگر ویژگی های مهم روغن های محافظ، ثابت بودن مشخصات فنی آن در زمان استفاده است، به طوری که استفاده مداوم از آن هیچگونه تغییری در ویژگی آن ایجاد نمی کند. همچنين این روغن خاصیت پوشش دهی مناسبی داشته و به آسانی می توان با تمامی شوینده ها آنرا از روی سطح مورد نظر پاک کنید.

کاربرد اصلی روغن های محافظ

به طور کلی از روغن های محافظ در محافظت از قطعات آهنی و بعنوان مثال  صنایع تولید لوله ، ورق و پروفیل و صنایع تولید قطعات یدکی آهنی استفاده می شود. استفاده از این روغن بعنوان یک پوشش بسیار مناسب بر روی ورق های فولادی متداول است می ‌توان پس از عملیات نورد ورق ها، این روغن را بر روی ورق های با پوشش های مختلف استفاده کرد. دقت داشته باشید که اگر قصد دارید قطعاتی را در بازه زمانی ۶ الی ۸ ماهه انبار کنید می توانید برای محافظت هرچه بهتر از قطعات آن را به روغن های محافظ آغشته نمایید؛ حال لازم است بدانید که ماندگاری این روغن بر روی قطعات، بستگی بسیار زیادی به رطوبت و گرمای محیط دارد. با این حال اگر فضای سرپوشیده مناسبی مهیا کنید خواهید توانست بهترین کارکرد این روغن ها را مشاهده نمایید.

بهترین شرایط نگهداری روغن محافظ

به طور حتم اگر در فضای مناسبی روغن های محافظ نگهداری شود می ‌توان در طولانی مدت آن را مورد استفاده قرار داد. و توصیه می گردداین نوع روغن در محل سرپوشیده به صورت در بسته و در دمای معمولی نگهداری شود

 

جدول مشخصات روغن های محافظ:

مشخصات فيزيكی- شيميايی

 

گرانروی 

100°C 40°C

cSt

شاخص گرانروی

 

 نقطه اشتعال

 نقطه ریزش

دانسيته 

15°C Kg/m³

روش آزمون ASTM D-445 ASTM D-2270 ASTM D-92 ASTM D-97 ASTM D-4052
بهران محافظ 337   30             5 100 196 12- 874
بهران محافظ 339  150            13 90 218 12- 895
بهران محافظ 623  117            12         90 250 12- 895

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید روغن صنعتی و خودرویی میتوانید با شرکت بازرگانی رجال تماس بگیرید و از راهنمایی و تجربه ای مشاورین این شرکت بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!