دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

چرا روغن موتور زود سیاه میشه؟
چرا روغن موتور زود سیاه میشه؟
ژانویه 12, 2021
آیا ضد یخ چرب است؟
آیا ضد یخ چرب است؟
فوریه 3, 2021

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور دستگاهی مستقل است که سوخت دیزلی را تبدیل به الکتریسیته می‌کند، از دو جز اصلی یکی موتور الکتریکی ودیگری ژنراتور ساخته شده است که با یکدیگر کار می‌کنند.
موتور الکتریکی سوخت دیزلی (گازوئیلی) را برای تولید حرکت ژنراتور می‌سوزاند و ژنراتور الکتریکی حرکت تولید شده را تبدیل به برق الکتریسیته می‌کند.
این دو با یک میل لنگ به هم متصل شده اند که باعث آسان شدن انتقال حرکت از موتور به ژنراتور می‌شود. دقیقا زمانی که میل لنگ توسط موتور می‌چرخد به دلیل اتصال به ژنراتور، محور اصلی ژنراتور نیز می‌چرخد و این حرکت با سرعت بسیار بالایی باعث حرکت چرخش آهنربای درونی سیم پیچ ژنراتور شده و الکتریسیته تولید می‌شود.
تمامی توضیحات ارائه شده در خصوص دیزل ژنراتورهای مدرن بر مبنای القای الکترومغناطیس توسط مایکل فارادی در سال ۱۸۳۱ می‌باشد. کشف فارادی این بود که جریان بالای بار الکتریکی می‌تواند توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است القا شود.
این حرکت تفاوت ولتاژی را بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی ایجاد می‌کند که در عوض باعث می‌شود بار الکتریکی جریان بیابد و جریان الکتریکی تولید شود.

اجزای اصلی ژنراتور

اجزای اصلی ژنراتور الکتریکی به صورت زیر تقسیم بندی می شود:

  • موتور
  • دستگاه تولید برق متناوب (آلترناتور)
  • سیستم سوخت
  • تنظیم کننده ولتاژ
  • سیستم سردسازی و اگزوز
  • سیتم روغنکاری
  • شارژر باطری
  • پنل کنترل
  • چارچوب اصلی

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور کامینز، دیزل ژنراتور پرکینز، دیزل ژنراتور کامینز چین، دیزل ژنراتور ولوو، دیزل ژنراتور لوول، دیزل ژنراتور دویتس، کانوپی و….
در مواردی بدلیل شرایط محلی استفاده از دیزل ژنراتور‌ها مانند جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز و یا آسیب‌های احتمالی ناشی از عوامل جوی و یا نزدیکی به مناطق مسکونی برای جلوگیری از آلودگی صوتی، بایستی از دیزل ژنراتورهای پوشش دار (Canopy) استفاده نمود.
این پوشش‌ها براساس هدف، بایستی دارای ویژگی‌ها و مشخصات فنی خاصی باشند و توسط متخصصین این امر تولید شوند.
در مکان هایی مانند بیمارستان، هتل، مکان‌های تجاری، رفاهی، تفریحی، آموزشی و صد‌ها موارد دیگر که بایستی صدای دیزل ژنراتور حداقل میزان ممکن باشد از کانوپی استفاده میشود.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید روغن خودروی و صنعتی مناسب میتوانید با شرکت بازرگانی رجال تماس بگیرید و از راهنمایی و تجربه ای مشاورین این شرکت بهره ببرید.

مطالب مرتبط:

روغن صنعتی دیزل ژنراتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!